C++, sztuczna inteligencja

adampy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 2 lis 2009, o 17:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek
Pomógł: 1 raz

C++, sztuczna inteligencja

Post autor: adampy »

Nie mam konkretnego problemu(aczkolwiek pewnie będę zaraz miał )... Jak napisać coś na kształt inteligencji, np. w kółko i krzyżyk? I nie mam tu namyśli 20 linijek if-ów... Wiem, że do tego dobra jest rekurencja, ale poza tym jestem zielony...
matshadow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 941
Rejestracja: 17 gru 2007, o 21:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kingdom Hearts
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 222 razy

C++, sztuczna inteligencja

Post autor: matshadow »

Słyszałem, że trzeba drzewo gry
Dakurels
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 16 paź 2009, o 18:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 55 razy

C++, sztuczna inteligencja

Post autor: Dakurels »

Ja bym na twoim miejscu zrobił graf ze wszystkimi możliwościami i szedł po nim.
soku11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6607
Rejestracja: 16 sty 2007, o 19:42
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 119 razy
Pomógł: 1823 razy

C++, sztuczna inteligencja

Post autor: soku11 »

@Dakurels:
Jak sobie wyobrażasz tworzenie takiego grafu? Już lepszy pomysł ma matshadow. Tzn. tworzymy drzewo przyszłych decyzji. Zaczynamy od stanu początkowego i dodajemy liście w zależności od możliwości ruchu. Analizujemy albo do ustalonego poziomu drzewa, albo tworzymy całe kończąc rekurencję gdy ktoś wygra. Następne wybieramy aktualny najlepszy ruch. Może to oznaczać 'dziecko', w którym w ogóle jest jakaś możliwość wygranej lub gdzie jest najwięcej możliwości.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ