Kółko i krzyżyk w C++/Java

Awatar użytkownika
Sibble
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2004, o 19:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: Sibble »

Witam.
Mam ostatnio za duzo wolnego czasu, więc z okazji studiowania informatyki zacząłem się bawić Javą próbuję napisać programik do gry w kółko i krzyżyk nie oparty na funkcji random() ... I tu zaczynają się schody, bo o ile wyświetlenie planszy, pamiętanie stawienia znaków itp nie jest problemem, o tyle mam ból przy projektowaniu SI, bo, parafrazując Gwiezdne Wojny, bawienie się we wszystkie możliwe kombinacje (9! ?), to nie jest pomysł, którego szukam...

Zacząłem kombinować w ten sposób: tak naprawdę mamy trzy możliwe otwarcia (róg, bok i środek) w kilku wariantach, które dla samego algorytmu gry nie mają znaczenia. Problem w tym, że nie bardzo wiem, jak to rozwinąć...

Jesli ktoś wie, to prosiłbym tylko o jakąś wskazówkę, bo dostanie gotowego algorytmu to żadna frajda

Z góry dzięki.
gnicz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 507
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 18:24
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: ???

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: gnicz »

Istnieja algorytmy do gry w kolko i krzyzyk, ktore przynajmniej remisuja (nie da sie wygrac).

Pozdrawiam, GNicz
Awatar użytkownika
Sibble
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2004, o 19:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: Sibble »

Tyle to wiem z wielu godzin spędzonych przy kartce w lieum
Awatar użytkownika
kgr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2004, o 13:31
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Rzeszów

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: kgr »

oj.. pisalam cos kiedys takiego ale w pasclau...
Gregsky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 18 sie 2004, o 15:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK
Pomógł: 1 raz

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: Gregsky »

Sibble:ale przypis masz zarąbisty,hehe.Podoba mi sie.
Jeśli chodzi o O&X proponuje jechać na iloczynach,tj. zależnosci od położenia pola dać mu inny parametr,naljepiej używac liczb pierwszych bo potem przy modulo nie ma dwuznaczności.Np,dla rogów 3,dla srodków boków 2 a dla centrum 5.I potem dla każdej możliwej linii brać jej reprezentację iloczynową,np 3*5*3 albo 2*3*2.Nigdy wcześniej kółka i krzyżyka nie pisałem,ale symulacje planszowe owszem.tyle że tam musiałem po kilkanascie liczb pierwszych brać.
Awatar użytkownika
Sibble
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2004, o 19:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: Sibble »

Dobre... Dzięki, jak już uporam się z konfigurowaniem systemów, to spróbuję tak to napisać
Jonasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 7 paź 2004, o 18:47
Lokalizacja: J-Bie

Kółko i krzyżyk w C++/Java

Post autor: Jonasz »

ODPOWIEDZ