Jakiego linuxa wybrać?

czacha

Jakiego linuxa wybrać?

Post autor: czacha »

Zamierzam zainstalować sobie linuxa i chciałbym się trochę zorientować, którego najlepiej wybrać.
1) Musi być prosty w obsłudze, ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z tym systemem.
2) Musi sprawnie działać na takim sprzęcie: Pentium 2 (400MHz), 192MB RAM.
3) Instalacja musi mieścić się na płycie CD.
4) Mógłby być dostępny po polsku ale to mniej istotne.

To już chyba wszystkie wymagania, które muszą być spełnione.
Którą dystrybucję zalecacie?
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
czeslaw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2156
Rejestracja: 5 paź 2008, o 22:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Politechnika Wrocławska
Podziękował: 44 razy
Pomógł: 317 razy

Jakiego linuxa wybrać?

Post autor: czeslaw »

Ubuntu jest przede wszystkim łatwe w obsłudze i instalacji, spełniając wszystkie wymagania.
grzesuav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2006, o 15:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: tymczasowo Kraków

Jakiego linuxa wybrać?

Post autor: grzesuav »

To jak dobrze działa na jakim sprzęcie zależy najbardziej od tego jakiego środowiska graficznego użyjesz, nie wiem jak standardowy gnome działa na takim sprzęcie ale zawsze możesz użyć XUbuntu.
Awatar użytkownika
alchemik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 01:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 23 razy
Pomógł: 65 razy

Jakiego linuxa wybrać?

Post autor: alchemik »

I ja mogę dodać, że Ubuntu powinno być tym twoim pierwszym, a jest to opinia kolegi, który miał niejedną dystrybucję.

Ja sam posiadam Fedorę, ale raczej nie polecam, ciężkie miałem początki.
spajder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 735
Rejestracja: 7 lis 2005, o 23:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 133 razy

Jakiego linuxa wybrać?

Post autor: spajder »