MaM ogromny problem. Dostałam na zaliczenie napisanie programu, ale nie mam pojecia o co w tym chodzi. Czy mógłby ktoś mi pomóc. Program Zdefiniuj klase płaszczyzny. Program obojetnie w C++ badz C.
Z gory dziekuje bardzo.
Klasa płaszczyzny
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
- Płeć: Kobieta
- kadiii
- Użytkownik
- Posty: 642
- Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 130 razy
Klasa płaszczyzny
Płaszczyzna jako taka to dość specyficzny abstrakt. W zależności od geometrii jest nieco inaczej interpretowana. Jeżeli ta klasa(czy struktura) nie ma miec specjalnego użycia to można zdefiniowac klasę na podstawie postaci normalnej płaszczyzny. Jeśli ma to być coś bardziej użytecznego to można zdefiniować płaszczyznę jako fragment płaszczyzny i określić ja na podstawie współrzędnych końców. Sama definicja jest prosta:
class{
float atrybut1 <_tu wpisujesz atrybut w zalezności od przyjętej interpretacji
....
float atrybutn
jakasfunkcja skladowa <-np pole powieszchni wycinka płaszczyzny
}
class{
float atrybut1 <_tu wpisujesz atrybut w zalezności od przyjętej interpretacji
....
float atrybutn
jakasfunkcja skladowa <-np pole powieszchni wycinka płaszczyzny
}
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
- Płeć: Kobieta
Klasa płaszczyzny
HMM...oki. Dziekuje za pomoc, niestety chyba nic mi nie pomoze bo ja wogole nie mialam klas. Ale jescze raz dziekuje
- kadiii
- Użytkownik
- Posty: 642
- Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 130 razy
Klasa płaszczyzny
To może tak od podstaw. Klasa to taki rodzaj opisu egzemplarza wzorcowego na podstawie którego będziemy tworzyć rzeczywiste obiekty. Z tego wynika, że w ciele klasy musi sie znaleźć parametry określające obiekt danej klasy plus ewentualnie co można z tym obiektem robić. Przykład - chcielibyśmy produkować auta. Tworzymy więc projekt takiego auta(ciało naszej klasy) w której mogą sie znajdować parametry np. maksymalna prędkość, ilość drzwi, moc silnika itp. . Dzięki tak utworzonemu projektowi(klasie) mozemy już seryjnie tworzyć auta - każde z nich będzie miało te parametry. Przekładając to na język C++(bo w nim występują typowe klasy, w C są struktury czyli taki podstawowy rodzaj klas) na przykłądzie naszego auta:
class Auto{
float max_predkosc;
int ilosc_drzwi;
int moc_silnika;
};
Oczywiście parametrów moze być więcej i inne - to tylko przykład. Warto zauważyć, że w klasie nie podajemy wartości zadanych zmiennych - jest to logiczne bo nie chcemy żeby każde auto miało takie same wartości podanych parametrów. Dzięki tak zdefibniowanej klasie można utworzyć w programie obiekt, który będzie już modelem rzeczywistego auta.
Auto moj_samochod;
moj_samochod jest juz zmienna typu obiektowego na której możemy operować w naszym programie, tak jak na int-ach, floatach czy innych zmiennych typów wbudowanych.
Opis ten jest tylko zarysem, po szczegóły składniowe odsyłam do literatury - warto poczytać jakieś książki o C++ lub chcoiaż jakiś kurs on-line. Na podstawie tego przykładu powinno być łatwo na podstwie analogii stworzyc klasę Powierzchnia. Pozdrawiam
class Auto{
float max_predkosc;
int ilosc_drzwi;
int moc_silnika;
};
Oczywiście parametrów moze być więcej i inne - to tylko przykład. Warto zauważyć, że w klasie nie podajemy wartości zadanych zmiennych - jest to logiczne bo nie chcemy żeby każde auto miało takie same wartości podanych parametrów. Dzięki tak zdefibniowanej klasie można utworzyć w programie obiekt, który będzie już modelem rzeczywistego auta.
Auto moj_samochod;
moj_samochod jest juz zmienna typu obiektowego na której możemy operować w naszym programie, tak jak na int-ach, floatach czy innych zmiennych typów wbudowanych.
Opis ten jest tylko zarysem, po szczegóły składniowe odsyłam do literatury - warto poczytać jakieś książki o C++ lub chcoiaż jakiś kurs on-line. Na podstawie tego przykładu powinno być łatwo na podstwie analogii stworzyc klasę Powierzchnia. Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
- Płeć: Kobieta
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 sty 2007, o 00:40
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: polska
- Podziękował: 1 raz
Klasa płaszczyzny
<- nie jest to może wstęp do idei programowania obiektowego, ale imo dobry wstęp do samego kodowania klas... no i samą książkę też polecam, choć trudno ją gdziekolwiek dostać