Klasa płaszczyzny

17monika171
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
Płeć: Kobieta

Klasa płaszczyzny

Post autor: 17monika171 »

MaM ogromny problem. Dostałam na zaliczenie napisanie programu, ale nie mam pojecia o co w tym chodzi. Czy mógłby ktoś mi pomóc. Program Zdefiniuj klase płaszczyzny. Program obojetnie w C++ badz C.

Z gory dziekuje bardzo.
Awatar użytkownika
kadiii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 642
Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Pomógł: 130 razy

Klasa płaszczyzny

Post autor: kadiii »

Płaszczyzna jako taka to dość specyficzny abstrakt. W zależności od geometrii jest nieco inaczej interpretowana. Jeżeli ta klasa(czy struktura) nie ma miec specjalnego użycia to można zdefiniowac klasę na podstawie postaci normalnej płaszczyzny. Jeśli ma to być coś bardziej użytecznego to można zdefiniować płaszczyznę jako fragment płaszczyzny i określić ja na podstawie współrzędnych końców. Sama definicja jest prosta:
class{
float atrybut1 <_tu wpisujesz atrybut w zalezności od przyjętej interpretacji
....
float atrybutn
jakasfunkcja skladowa <-np pole powieszchni wycinka płaszczyzny
}
17monika171
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
Płeć: Kobieta

Klasa płaszczyzny

Post autor: 17monika171 »

HMM...oki. Dziekuje za pomoc, niestety chyba nic mi nie pomoze bo ja wogole nie mialam klas. Ale jescze raz dziekuje
Awatar użytkownika
kadiii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 642
Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Pomógł: 130 razy

Klasa płaszczyzny

Post autor: kadiii »

To może tak od podstaw. Klasa to taki rodzaj opisu egzemplarza wzorcowego na podstawie którego będziemy tworzyć rzeczywiste obiekty. Z tego wynika, że w ciele klasy musi sie znaleźć parametry określające obiekt danej klasy plus ewentualnie co można z tym obiektem robić. Przykład - chcielibyśmy produkować auta. Tworzymy więc projekt takiego auta(ciało naszej klasy) w której mogą sie znajdować parametry np. maksymalna prędkość, ilość drzwi, moc silnika itp. . Dzięki tak utworzonemu projektowi(klasie) mozemy już seryjnie tworzyć auta - każde z nich będzie miało te parametry. Przekładając to na język C++(bo w nim występują typowe klasy, w C są struktury czyli taki podstawowy rodzaj klas) na przykłądzie naszego auta:
class Auto{
float max_predkosc;
int ilosc_drzwi;
int moc_silnika;
};
Oczywiście parametrów moze być więcej i inne - to tylko przykład. Warto zauważyć, że w klasie nie podajemy wartości zadanych zmiennych - jest to logiczne bo nie chcemy żeby każde auto miało takie same wartości podanych parametrów. Dzięki tak zdefibniowanej klasie można utworzyć w programie obiekt, który będzie już modelem rzeczywistego auta.
Auto moj_samochod;
moj_samochod jest juz zmienna typu obiektowego na której możemy operować w naszym programie, tak jak na int-ach, floatach czy innych zmiennych typów wbudowanych.
Opis ten jest tylko zarysem, po szczegóły składniowe odsyłam do literatury - warto poczytać jakieś książki o C++ lub chcoiaż jakiś kurs on-line. Na podstawie tego przykładu powinno być łatwo na podstwie analogii stworzyc klasę Powierzchnia. Pozdrawiam
17monika171
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 4 mar 2009, o 00:21
Płeć: Kobieta

Klasa płaszczyzny

Post autor: 17monika171 »

Dzieki bardzo mam nadzieje ze cos wykombinuje
Murky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2007, o 00:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: polska
Podziękował: 1 raz

Klasa płaszczyzny

Post autor: Murky »

<- nie jest to może wstęp do idei programowania obiektowego, ale imo dobry wstęp do samego kodowania klas... no i samą książkę też polecam, choć trudno ją gdziekolwiek dostać
ODPOWIEDZ