funkcje inline

anapolon3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2009, o 14:44
Płeć: Kobieta
Podziękował: 3 razy

funkcje inline

Post autor: anapolon3 »

Co to sa funkcje inline?

a)ktory operator ma wiekszy a ktory mniejszy priorytet.
b)ktorych operatorow nie mozemy przeciazac
c)wymien znane operatory z łącznością prawostroną.

2.Ktora z ponizszych nazw jest, być moze niepoprawna? Popraw kazda, ktora uwazasz za niewlasciwa:

a)int double = 3.14159;
b)vector<int>_;
c)string name_space;
d)string catch-22;
e)char 1_lub_2 = '1';
f) float Float = 3.14f;


z gory dzieki za pomoc
soku11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6607
Rejestracja: 16 sty 2007, o 19:42
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 119 razy
Pomógł: 1823 razy

funkcje inline

Post autor: soku11 »

Funkcje inline - funkcje, ktore nie zostaja wywolywane jak inne (wrzucenie sladu powrotu na stos, wrzucenie argumentow wywolan na stos, itd), tylko podczas kompilacji w miejsce wywolania zostaje 'na zywca' skopiowany ich kod. Dlatego tez powinny to byc funkcje bardzo proste.

a,b,c - jakas ksiazka o jezyku wystarczy :)

2.
a) Zle. Double okresla typ zmiennej, takze nie moze byc uzyty jako jej nazwa.
b) Zadziala, chociaz nazywanie zmiennej z uzyciem _ na poczatku jest dziwne i nielogiczne :)
c) Jesli w kodzie jest linijka typu:

Kod: Zaznacz cały

using namespace std;
lub

Kod: Zaznacz cały

using std::string;
to jest ok.
Jesli natomiast nie ma, to powinno byc:

Kod: Zaznacz cały

std::string name_space;
d) Zle. Pomijajac to co we wczesniejszym podpunkcie:
- catch: slowo kluczowe w jezyku C++ do lapania wyjatkow, wiec nie moze byc nazwa zmiennej
- catch-22: bledna nazwa zmiennej, nie mozna uzywac znakow -,+,* etc w nazwach zmiennych
e) Zle. Nazwy zmiennych nie moga sie zaczynac od cyfr.
f) OK.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ