Pare prostych dla fizykow pytan odn sily i ciala

Ruch prostoliniowy, po okręgu, krzywoliniowy. rzuty. Praca, energia i moc. Zasady zachowania.
lampka1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 3 kwie 2019, o 18:36
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Piła

Pare prostych dla fizykow pytan odn sily i ciala

Post autor: lampka1 »

Witajcie, jestem tu laikiem, ktory poszukuje odpowiedzi na pytania (dla Was banalne) z fizyki:

1. Jesli za jednym popchnieciem z dana sila ciało zupelnie nie drgnie (za mala sila), to za tysiecznym z taka sama sila tez nie ruszy, tak?

2. Naciskamy na nadmuchany balon z korkiem z za mała siłą, zeby go ruszyc. Czy jesli zaczniemy naciskac szybciej, ale nie mocniej - zwiększy sie napor, w sensie sila i korek ruszy? (Chyba nie?)

3. Taka sila, ktora lekko dziala, np. popycha, im wiecej razy tym - w koncu przesuniemy / wypchniemy? (To mysle ze na pewno).

4. Jak to sie ma do zuzycia materialu? Czy ono zawsze ma miejsce, czy tez musi byc okreslona sila dzialajaca na cialo? Czyli np. milionowe lekkie naciskanie palcem na drewno, czy metal - nie odcisnie go, jesli sila jest za mala. Zgadza sie?

5. Podsumowujac - zeby cos "ruszylo" musi byc do tego odpowiednia sila, z za mala chocbysmy naciskali tysiace razy - nie nastapi ruch/ zuzycie itp?

Jakby ktos w tych punktach krotko odpowiedzial, bede bardzo wdzieczna. Pozdrawiam - noga z fizyki.
Milczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 22 lut 2013, o 19:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 84 razy
Pomógł: 45 razy

Re: Pare prostych dla fizykow pytan odn sily i ciala

Post autor: Milczek »

lampka1 pisze: 3 wrz 2021, o 16:01 Witajcie, jestem tu laikiem, ktory poszukuje odpowiedzi na pytania (dla Was banalne) z fizyki:

1. Jesli za jednym popchnieciem z dana sila ciało zupelnie nie drgnie (za mala sila), to za tysiecznym z taka sama sila tez nie ruszy, tak?
Pytanie tak zadane wymaga doprecyzowania i pytanie niby banalne ale nigdy jako absolwent fizyki go sobie nie zadałem xD.