Pomożecie bo nie umiem tego prosze
1. zmieszano dwa roztwory soli i zaobserwowano powstanie osadu słabo rozpuszczalnego w wodzie. Jaka reakcja tu zaszła?
a. strąceniowa b. analizy c. syntezy d. zobojętniania
2. Do zlewki zawierającej ok. 10cm3 roztworu zasady potasowej dodano kilka kropel fenoloftaleiny. Następnie pipetą wkraplano (powoli) roztwór kwasu siarkowego(VI), aż do momentu zaniku barwy. Która odpowiedz podaje produkty tej reakcji?
a.K+,SO42-, H2O b. H+, SO42-, K+ c .K+, OH-. H2SO42- d. K+, OH-,H+,SO42-
3. Ile jonów powstaje w wyniku dysocjacji soli o wzorze Al2(SO4)3?
a. 2 b. 5 c. 6 d. 3
4. Jaki jest ładunek anionu reszty kwasowej związku chemicznego o wzorze Na2SO4
a. 4- b. 4+ c. 2- d. 2+
5. W zlewce umieszczono blaszę magnezową. Której z wymienionych substancji należy dodać aby powstały jony cynku Mg2+?
a. tlenek miedzi(II) b. tlenek magnezu c. żelaza d. kwasu solnego
Temat poprawiłam.
Zapoznaj się z regulaminem.
ariadna
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2007, o 12:19 przez Emilka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 paź 2006, o 11:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Toruń, UMK
- Pomógł: 1 raz
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Milion też będzie dobrą odpowiedzią.3. Ile jonów powstaje w wyniku dysocjacji soli o wzorze Al2(SO4)3?
- Kornelius
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 9 lut 2007, o 10:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zawidów
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 6 razy
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Neecze pisze:Milion też będzie dobrą odpowiedzią.3. Ile jonów powstaje w wyniku dysocjacji soli o wzorze Al2(SO4)3?
nie chce byc niemily ale popatrz na wiek autora tej prosby a tak w ogole to nie musisz cwaniakowac tym ze wiesz wiecej :] troche dystansu
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 28 paź 2006, o 11:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Toruń, UMK
- Pomógł: 1 raz
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Nie cwaniakuję, drogi Kolego. Z dydaktycznego punktu widzenia zadanie jest źle sformułowane i taki błąd - najprawdopodobniej nauczycielowi prowadzącemu - należy wytknąć. Nie może być bowiem tak, że nauczyciel zadaje zadania, na które jest nieskończenie wiele dobrych odpowiedzi. Prowadzi to do tego, że uczniowie przestają rozumieć chemię oraz nauczyciela, który nie wiadomo czego od nich chce. Abstrahując już od fantazji uczniowskiej - trzeba przynać - często mają rację.
Wracając do problemu...
Należało sprecyzować ile tej soli mamy. Na poziomie gimnazjum można sobie pozowlić na powiedzenie, że dysocjacji ulega jedna cząsteczka zadanej soli. Czyli:
Wracając do problemu...
Należało sprecyzować ile tej soli mamy. Na poziomie gimnazjum można sobie pozowlić na powiedzenie, że dysocjacji ulega jedna cząsteczka zadanej soli. Czyli:
Ile jonów powstaje w wyniku dysocjacji jednej cząsteczki soli o wzorze Al2(SO4)3?
- bolo
- Użytkownik
- Posty: 2470
- Rejestracja: 2 lis 2004, o 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BW
- Podziękował: 8 razy
- Pomógł: 191 razy
Pytania testowe odnośnie dysocjacji
Może to głupio zabrzmi, ale czy ten fragment jest też autorstwa tego nauczyciela...?Emilka pisze:aby powstały jony cynku Mg2+?