gęstośc i objętosc w eudiometrze
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 wrz 2011, o 08:04
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 3 razy
gęstośc i objętosc w eudiometrze
W eudiometrze nastąpił wybuch H i O,zmieszanych w stosunku objętościowym 2 do 1.Po wybuchu eudiometr zawierał tylko parę wodną o masie 0,036 g.Ile gramów wodoru i ile gramów tlenu znajdowało się przed wybuchem,jezeli gęstosc wodoru to 0,089 g/dm3,a tlenu 1,43 g/dm3.
gęstośc i objętosc w eudiometrze
\(\displaystyle{ m _{w} = m _{H _{2} } + m _{O _{2} }}\)
\(\displaystyle{ m _{w} = n _{H _{2} } \cdot M_{H _{2} } + n _{O _{2} } \cdot M_{O _{2} }}\)
\(\displaystyle{ m _{w} = 2 \cdot n _{O _{2} } \cdot M_{H _{2} } + n _{O _{2} } \cdot M_{O _{2} }}\)
\(\displaystyle{ m _{w} = \left( 2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}\right) \cdot n_{O _{2}}\)
\(\displaystyle{ n_{O _{2}} = \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ \frac{m_{O _{2}} }{M _{O _{2}}} = \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ m_{O _{2}} = m _{w} \ \cdot \ \frac{M _{O _{2}} }{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ m_{H _{2}} = 2 \cdot \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}} \cdot M _{H _{2}} = 2 \ \cdot \ m _{w} \ \cdot \ \frac{M _{H _{2}} }{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)-- 28 wrz 2011, o 02:06 --Uwaga: wykorzystaliśmy tu zależność, że ułamek objętościowy równoważny jest ułamkowi molowemu (wtedy gęstości są zbędne, a można ich użyć, żeby pokazać, że skoro objetości mają się w stosunku 2:1, to i liczności pozostają w takim stosunku).
\(\displaystyle{ m _{w} = n _{H _{2} } \cdot M_{H _{2} } + n _{O _{2} } \cdot M_{O _{2} }}\)
\(\displaystyle{ m _{w} = 2 \cdot n _{O _{2} } \cdot M_{H _{2} } + n _{O _{2} } \cdot M_{O _{2} }}\)
\(\displaystyle{ m _{w} = \left( 2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}\right) \cdot n_{O _{2}}\)
\(\displaystyle{ n_{O _{2}} = \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ \frac{m_{O _{2}} }{M _{O _{2}}} = \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ m_{O _{2}} = m _{w} \ \cdot \ \frac{M _{O _{2}} }{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)
\(\displaystyle{ m_{H _{2}} = 2 \cdot \frac{m _{w}}{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}} \cdot M _{H _{2}} = 2 \ \cdot \ m _{w} \ \cdot \ \frac{M _{H _{2}} }{2 \cdot M _{H _{2}} + M _{O _{2}}}}\)-- 28 wrz 2011, o 02:06 --Uwaga: wykorzystaliśmy tu zależność, że ułamek objętościowy równoważny jest ułamkowi molowemu (wtedy gęstości są zbędne, a można ich użyć, żeby pokazać, że skoro objetości mają się w stosunku 2:1, to i liczności pozostają w takim stosunku).
-
- Użytkownik
- Posty: 1707
- Rejestracja: 8 cze 2010, o 13:09
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 412 razy
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Albo tak:
W 1molu wody (a więc i pary wodnej, czyli w 18g) jest 2g wodoru i 16g tlenu. Z proporcji liczymy masę wodoru:
16g wody ---- 2g wodoru
0,036g wody ---- x=0.0045g
a masę tlenu analogicznie albo po prostu z różnicy 0.036g - 0.0045g = 0.0315g
więc troszkę dziwne to poprzednie rozwiązanie jak i nadmiarowe dane w zadaniu.
W 1molu wody (a więc i pary wodnej, czyli w 18g) jest 2g wodoru i 16g tlenu. Z proporcji liczymy masę wodoru:
16g wody ---- 2g wodoru
0,036g wody ---- x=0.0045g
a masę tlenu analogicznie albo po prostu z różnicy 0.036g - 0.0045g = 0.0315g
więc troszkę dziwne to poprzednie rozwiązanie jak i nadmiarowe dane w zadaniu.
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Odpowiadam: proporcje sa mało profesjonalnym sposobem rozwiązywania zadań. Spróbuj napisać program komputerowy do takiego zadania, ale w oparciu o proporcje, bez wykorzystywania żadnych równań, dla ogólnie podanych wejściowych danych (czyli na literkach, żeby użytkownik zadawał sam liczbowe wartości danych). W bardziej złożonych zadaniach proporcje zaczynają przeszkadzać, zamiast pomagać, a np. studenci, nauczeni w Lo tylko proporcji, siedzą na ćwiczeniach spoceni z poirytowania, bo nic nie rozumieją na zajęciach. Dlatego tak.
-
- Użytkownik
- Posty: 1707
- Rejestracja: 8 cze 2010, o 13:09
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 412 razy
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Witaj!joe74 pisze:Odpowiadam: proporcje sa mało profesjonalnym sposobem rozwiązywania zadań. Spróbuj napisać program komputerowy do takiego zadania, ale w oparciu o proporcje, bez wykorzystywania żadnych równań, dla ogólnie podanych wejściowych danych (czyli na literkach, żeby użytkownik zadawał sam liczbowe wartości danych). W bardziej złożonych zadaniach proporcje zaczynają przeszkadzać, zamiast pomagać, a np. studenci, nauczeni w Lo tylko proporcji, siedzą na ćwiczeniach spoceni z poirytowania, bo nic nie rozumieją na zajęciach. Dlatego tak.
Proporcje jak najbardziej są profesjonalne chociaż przy takim poziomie zadań trudno mówić o podejściu bardziej lub mniej profesjonalnym. Proporcje to po prostu elementarne wzory ale podane w innej (imo prostszej) formie. Fajnie, że bronisz swojego sposobu ale w powyższym zadaniu przekombinowałeś - wystarczy porównać oba rozwiązania no i chyba nie masz wątpliwości, że wytoczyłeś działa przeciwko mrówkom i poszedłeś drogą, delikatnie mówiąc, nie najkrótszą z możliwych. Ale miłe, że staramy się pomagać.... pzdr pesel
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Pisałem każdą czynność w osobnym wierszu. całe zadanie zajmuje 3 linijki.
Proporcje są dobre do zadań, które można obliczyć w pamięci, między jednym kęsem bułki a drugim, i to tylko wtedy, gdy dwie wielkości zależą od siebie liniowo. Nigdy rozwiązanie zadania nie na proporcjach nie zajmuje więcej miejsca niż przy uzyciu proporcji. Uzywalem LaTeXa, zgodnie z regulaminem tej strony, i dlatego tyle miejsca zajęło moje rozwiązanie. Gdybym robił odstępy dwuwierszowe, zajęłoby jeszcze "więcej" miejsca i było jeszcze "dłuższe".
Liczenie proporcjami i tylko tak jest zmorą, której efektem jest to, że są kłopoty z takimi zadaniami jak 267715.htm, oraz gdy chemik musi napisać najprostszy program komputerowy, a chemicy nie radzą sobie z najprostszymi zadaniami z fizyki na studiach. Na pierwszych zajęciach z obliczeń w chemii nieorganicznej usłyszałem z ust autora skryptu z zadaniami, że korzystanie z proporcji oduczają myślenia, i umie się robić proste zadania, a trudnych nie.
Skoro proporcje sa takie wspaniałe, to dlaczego nie wykorzystuje sie ich w zadaniach z fizyki, mechaniki, informatyki, elektroniki, elektrotechniki, budownictwa w sytuacjach gdy można je wykorzystać ? Przecież powinno być odwrotnie. Dlatego, że napisanie równania z jedną niewiadomą i wyznaczenia tej niewiadomej jest tą umiejętnością, która jest wpajana człowiekowi od początków nauki, a zaletą jest coraz lepsza umiejętnośc logicznego myślenia.
Spróbuj to zadanie zrobić proporcjami, i nie używając żadnych konkretnych wartości liczbowych. zadania sa zadawane przeciez po to, żeby rozwiązujący nauczył się czegoś, a nie tylko uzyskał wynik.
Proporcje są dobre do zadań, które można obliczyć w pamięci, między jednym kęsem bułki a drugim, i to tylko wtedy, gdy dwie wielkości zależą od siebie liniowo. Nigdy rozwiązanie zadania nie na proporcjach nie zajmuje więcej miejsca niż przy uzyciu proporcji. Uzywalem LaTeXa, zgodnie z regulaminem tej strony, i dlatego tyle miejsca zajęło moje rozwiązanie. Gdybym robił odstępy dwuwierszowe, zajęłoby jeszcze "więcej" miejsca i było jeszcze "dłuższe".
Liczenie proporcjami i tylko tak jest zmorą, której efektem jest to, że są kłopoty z takimi zadaniami jak 267715.htm, oraz gdy chemik musi napisać najprostszy program komputerowy, a chemicy nie radzą sobie z najprostszymi zadaniami z fizyki na studiach. Na pierwszych zajęciach z obliczeń w chemii nieorganicznej usłyszałem z ust autora skryptu z zadaniami, że korzystanie z proporcji oduczają myślenia, i umie się robić proste zadania, a trudnych nie.
Skoro proporcje sa takie wspaniałe, to dlaczego nie wykorzystuje sie ich w zadaniach z fizyki, mechaniki, informatyki, elektroniki, elektrotechniki, budownictwa w sytuacjach gdy można je wykorzystać ? Przecież powinno być odwrotnie. Dlatego, że napisanie równania z jedną niewiadomą i wyznaczenia tej niewiadomej jest tą umiejętnością, która jest wpajana człowiekowi od początków nauki, a zaletą jest coraz lepsza umiejętnośc logicznego myślenia.
Spróbuj to zadanie zrobić proporcjami, i nie używając żadnych konkretnych wartości liczbowych. zadania sa zadawane przeciez po to, żeby rozwiązujący nauczył się czegoś, a nie tylko uzyskał wynik.
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Nam się oberwie czy Tobie ? Ostatnia uwaga (zamieszczona teraz w cytacie) nic nie wnosi do zadania, a Ty ją poczyniłeś, inicjując jakąś dyskusję nad dziwnością rozwiązań innych niż przy użyciu proporcji (moje rozwiązanie ma dwie linijki tak naprawdę, bo wiersze 1 - 4 można zapisać w jednej linijce ciągiem, wiersze 5 - 8 stanowią drugą, ostatnią linię rozwiązania, czego nie raczyłeś zauważyć, nim zaczałeś oceniać moje rozwiązanie w porównaniu z Twoim). W dodatku nie jest tak naprawdę merytorycznie uzasadniona, a jeśli nie widzisz związku między tym, że ułamek objętościowy gazów jest równy ułamkowi molowemu (i dlatego można się obejść bez gęstości) - co wyraźnie napisałem w rozwiązaniu - to moja to wina ? Te uwagi trzeba było skierować na PW. Ja naprawdę nie mam czasu na takie przekomarzanki, poświęcam go tylko na rozwiązywanie zadań.pesel pisze: więc troszkę dziwne to poprzednie rozwiązanie jak i nadmiarowe dane w zadaniu.
Twój układ równań w temacie 267715.htm wniósł coś nowego do rozwiązania, będąc wierną kopią wiersza drugiego i szóstego mojego rozwiązania ? Jeszcze się z czymś takim tu nie spotkałem. Naprawdę nikt tu nie robi takich uwag, z tego co zdążyłem zauważyć, a przeglądam dość sporo postów.
-
- Użytkownik
- Posty: 1707
- Rejestracja: 8 cze 2010, o 13:09
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 412 razy
gęstośc i objętosc w eudiometrze
Witaj!joe74 pisze: Ja naprawdę nie mam czasu na takie przekomarzanki....
Niestety mam wrażenie, że masz
Przy okazji warto skorygować moje rozwiązanie:
18g wody ---- 2g wodoru
0,036g wody ---- x=0.004g
a masę tlenu analogicznie albo po prostu z różnicy 0.036g - 0.004g = 0.032g
I jeszcze jedno:
Zmartwię Cię ale widzę. Tyle, że bez tej wiedzy można to zadanie rozwiązać.joe74 pisze: ....a jeśli nie widzisz związku między tym, że ułamek objętościowy gazów jest równy ułamkowi molowemu (i dlatego można się obejść bez gęstości)....