Lista najczęściej pojawiających się na forum pytań.
\(\displaystyle{ \hline}\)
1. Rejestracja i logowanie na forum
- Mój klucz aktywacyjny nie doszedł na podany przeze mnie adres e-mail. Co robić?
- Jak odzyskać hasło?
- Zapomniałem loginu/adresu e-mail podanego przy rejestracji. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?
- Mam problemy z LaTeX-em. Co robić?
- Jakie możliwości posiada edytor odpowiedzi na forum?
- Stworzyłem nowy temat, jednak nie jest on widoczny na forum. Jaka jest tego przyczyna?
- Mój temat pozostaje bez odpowiedzi. Jak to zmienić?
- Dlaczego nie mogę edytować/usuwać swoich postów?
- Czy można edytować starsze posty/tematy?
- Dlaczego mój post został edytowany/usunięty?
- Dostałem ostrzeżenie. Dlaczego?
- Zostałem zbanowany. Co robić?
- Dostałem niesłusznie ostrzeżenie. Co robić?
- Jak dodać obrazek na forum?
- Mam obrazek na dysku google (lub innym wirtualnym dysku). Jak go dołączyć bez zamieszczania na serwerze hostującym?
- Dodałem obrazek do swojego posta. Został on jednak usunięty. Dlaczego?
- Jak dodawać załączniki?
- Czym są punkty "pomógł"?
- Kto może przyznawać punkty "pomógł"?
- Jak przyznawać punkty "pomógł"?
- Jakie formy pomocy matematycznej dostępne są na forum?
- Jakie formy pomocy są dozwolone?
- Dostaję uciążliwe lub niechciane wiadomości PW. Co robić?
- Zauważyłem, iż niektórzy Użytkownicy posiadają inne rangi oraz kolory nicków. Jak to zmienić?
- Co mogę dodać do swojego profilu?
- Gdzie mogę zmienić ustawienia forum?
- Mój podpis/strona WWW lub inne składniki profilu zniknęły/zmieniły się bez mojej wiedzy. Co się stało?
- Dlaczego czas na forum nie zmienił się na zimowy/letni?
- Chcę usunąć swoje konto na forum, ale nie widzę takiej opcji w panelu. Co mam zatem zrobić?
- Kto jest autorem regulaminu?
- Czy regulamin można zmienić?
- Zauważyłem Użytkownika łamiącego regulamin. Co mogę z tym zrobić?
\(\displaystyle{ \hline}\)
1. Rejestracja i logowanie na forum
- Mój klucz aktywacyjny nie doszedł na podany przeze mnie adres e-mail. Co robić?
Wypróbuj inny adres e-mailowy lub skontaktuj się z administracją forum przez adres e-mail dostępny na stronie kontaktowej w stopce forum. - Jak odzyskać hasło?
Są dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest wykorzystanie narzędzi forum do przypominania i resetowania hasła. Na adres podany przy rejestracji zostanie wysłana wiadomość z dalszymi instrukcjami. Drugie rozwiązanie to kontakt z administracją wyłącznie poprzez adres e-mail podany podczas rejestracji. - Zapomniałem loginu/adresu e-mail podanego przy rejestracji. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?
Jeżeli zapomniałeś loginu/nazwy użytkownika, napisz do administracji forum e-mail z adresu poczty użytego podczas rejestracji. Prośby o login kierowane z innego adresu nie będą akceptowalne. Jeżeli natomiast zapomniałeś adresu e-mail, możesz go zawsze sprawdzić w panelu użytkownika. Jeżeli natomiast zapomniałeś zarówno loginu, jak i adresu e-mail, napisz e-mail do administracji. Być może nie wszystko jest stracone. Możesz również założyć nowe (tymczasowe) konto, ale wyłącznie w celach kontaktu celem uzyskania informacji o starym koncie. W takiej sytuacji konto tymczasowe zostanie później usunięte.
- Mam problemy z LaTeX-em. Co robić?
Na początku okna odpowiedzi zamieszczony jest odnośnik do instrukcji LaTeX. Po lewej stronie zamieszczone są najczęściej stosowane symbole i składnia. Jeżeli nadal masz kłopot z zapisem, przejrzyj ten temat lub zadaj w nim pytanie. - Jakie możliwości posiada edytor odpowiedzi na forum?
Edytor pozwala między innymi na obsługę niektórych aspektów BBCcode (m. in. tworzenie list), HTML (proste formatowanie tekstu - zmiana kroju, wielkości czy koloru czcionki), dodawanie linków do plików zewnętrznych, adresów url. Dostępne są również między innymi cytowania oraz formatka ukrywania części wiadomości. Forum pozwala również na zamieszczanie emotikonek (dostępne po lewej stronie panelu edycji postów). - Stworzyłem nowy temat, jednak nie jest on widoczny na forum. Jaka jest tego przyczyna?
Napisałeś temat w dziale, który wymaga akceptacji przed jego upublicznieniem. Takie rozwiązania obowiązują między innymi w dziale z ogłoszeniami oraz kompendium. Jeżeli nie widzisz swojego tematu jako zaakceptowanego i przyjętego na forum publiczne, nie pisz drugiego tematu. Oczekuj cierpliwie na decyzję Moderatora, który Twój temat może przyjąć lub odrzucić, w zależności od spełnienia wymagań działu, w którym temat został umieszczony. - Mój temat pozostaje bez odpowiedzi. Jak to zmienić?
Upewnij się, czy napisałeś temat przejrzyście oraz z wykorzystaniem LaTeX. Musisz również mieć świadomość tego, że inni Użytkownicy nie muszą być specjalistami w dziedzinie, z której zadajesz pytanie. Powinieneś więc cierpliwie oczekiwać na komentarze w temacie. Możesz próbować zwracać się z prośbami o wypowiedź w temacie przez wiadomości prywatne, musisz jednak mieć na uwadze to, że niektórzy nie życzą sobie takich wiadomości oraz nie muszą koniecznie wypowiedzieć się w Twoim temacie. Możesz ponadto przesunąć temat "w górę", gdy po tygodniu nie będzie na nim aktywności. Przycisk do tego znajdziesz na samej górze tematu, po lewej stronie.
- Dlaczego nie mogę edytować/usuwać swoich postów?
Minął uprawniony do tego czas (patrz - regulamin) lub Moderator zablokował możliwość dalszej edycji. - Czy można edytować starsze posty/tematy?
Można. W tym celu należy napisać do Moderatora prośbę o możliwość odblokowania edycji. Moderator może wtedy zdjąć blokadę. Przy edycji należy jednocześnie pamiętać o integralności wypowiedzi z dalszymi postami. - Dlaczego mój post został edytowany/usunięty?
Najczęstszą przyczyną jest niestosowanie składni języka \(\displaystyle{ \LaTeX}\). Te oraz inne przyczyny są podane w stopce edytowanego posta. Również kwestie postów usuniętych do kosza są wyjaśniane w stopce. Ponadto na PW jest wysyłana automatyczna wiadomość o takich zmianach. - Dostałem ostrzeżenie. Dlaczego?
Złamałeś istotny punkt regulaminu lub nie stosowałeś się do zaleceń Moderatora. Powód ostrzeżenia jest Ci za każdym razem podawany. - Zostałem zbanowany. Co robić?
Czekać cierpliwie do wygaśnięcia bana (90 dni). Reguła ta nie obowiązuje dla banów wieczystych. - Dostałem niesłusznie ostrzeżenie. Co robić?
Upewnij się, czy aby na pewno Twoje ostrzeżenie jest przyznane niesłusznie. Jeżeli masz zastrzeżenia, skorzystaj z tematu Kwestie sporne, centrum pokrzywdzonych i szpital polowy i opisz sytuację.
- Jak dodać obrazek na forum?
Chcąc zamieścić obrazek z ilustracją do treści zadania skorzystaj z serwisu hostującego obrazki, pamiętając by nie naruszały one Regulaminu Forum. Serwisy hostujące generują różne odnośniki do pliku, z których możesz wybrać kilka:- odnośnik bezpośredni do pliku, który powinieneś umieścić w tagach img; obrazek będzie widoczny na forum,
- odnośnik dedykowany forum
,
który możesz wstawić bezpośrednio do swojej wiadomości; obrazek będzie widoczny na forum, - odnośnik do obrazka na serwisie hostującym.
Pamiętaj jednak, że różne serwisy mogą generować różne rodzaje odnośników i nie wszystkie muszą wygenerować powyższe przykłady. W Twoim interesie jest upewnić się, czy sposób dołączenia obrazka na forum jest poprawny oraz czy obrazek jest widoczny dla innych Użytkowników.
Pamiętaj również, że na forum nie można wstawiać bezpośrednio zbyt dużych obrazków. Upewnij się, że wyświetlany obraz ma nie więcej niż 500 pikseli w każdym kierunku. - Mam obrazek na dysku google (lub innym wirtualnym dysku). Jak go dołączyć bez zamieszczania na serwerze hostującym?
Takie dyski zwykle nie otwierają plików graficznych w niezależnych oknach, co zwykle spowoduje błąd umieszczenia obrazka na forum. Aby ten problem rozwiązać należy otworzyć na wirtualnym dysku wybrany obrazek, a następnie z menu kontekstowego obrazka wybrać "Kopiuj adres obrazu". W schowku zapisze się adres bezpośredni, który można już wykorzystać na forum. - Dodałem obrazek do swojego posta. Został on jednak usunięty. Dlaczego?
Nie spełniał on wymogów regulaminowych dotyczących treści dozwolonych na obrazkach. - Jak dodawać załączniki?
Załączniki mogą dodawać wyłącznie Moderatorzy oraz osoby do tego uprawnione
- Czym są punkty "pomógł"?
Punkty te są formą nagradzania użytkowników przez innych za pomoc udzieloną w danym problemie. - Kto może przyznawać punkty "pomógł"?
Każdy użytkownik może nagrodzić punktem "pomógł" dowolny post napisany w założonym przez siebie wątku. - Jak przyznawać punkty "pomógł"?
Jeżeli uważasz, że wypowiedź zasłużyła na punkt "pomógł", kliknij odpowiedni przycisk widoczny przy poście. Pamiętaj jednak, że jakakolwiek próba wymuszania punktów "pomógł" lub informowania o przydzielaniu takich punktów jest surowo zabroniona. Każdy punkt jest więc przyznawany dobrowolnie i niezależnie od woli zarówno szukającego pomocy, jak i tej pomocy udzielającego. - Jakie formy pomocy matematycznej dostępne są na forum?
Forum dysponuje wieloma formami pomocy. Są to:- forum publiczne, na którym Użytkownik może prowadzić dyskusje,
- kompendium zawierające definicje oraz podstawowe własności wielu podstawowych pojęć matematyki, zarówno na poziomie podstawowym jak i akademickim,
- kompendium matematyka.pl - zbiór definicji, wzorów, twierdzeń i dowódów przydatnych w rozwiązywaniu wielu problemów,
- rozwiązania zadań - dział zawierający gotowe rozwiązania zadań o wybranej tematyce,
- korepetycje oraz ogłoszenia komercyjne,
- wiadomości prywatne (choć należy tutaj zaznaczyć, iż nie wszyscy Użytkownicy muszą taką formę akceptować).
- Jakie formy pomocy są dozwolone?
Wszelka forma, która nie łamie regulaminu (w szczególności, prowadzona merytorycznie oraz bez szkody dla pytającego). Nie narzucamy żadnego typu. Użytkownik może zarówno podawać gotowe rozwiązania zadań, podawać wskazówki, odsyłać do odpowiedniej literatury celem zapoznania się z pewnymi faktami, zadawać pytania lub inne.
- Dostaję uciążliwe lub niechciane wiadomości PW. Co robić?
Jeżeli nie jesteś w stanie rozwiązać tego problemu samodzielnie, zgłoś zaistniałą sytuację Moderatorowi forum. Możesz również uprzedzić innych Użytkowników (poprzez informacje w profilu) o tym, iż nie akceptujesz wiadomości odpowiedniego typu (patrz również: regulamin). - Zauważyłem, iż niektórzy Użytkownicy posiadają inne rangi oraz kolory nicków. Jak to zmienić?
Część Użytkowników posiada rangi nadane im w związku z funkcją pełnioną na forum. Rangi specjalne (Administrator, Moderator, Gość Specjalny, Korepetytor) nadawane są wyłącznie przez Administratorów forum. Pozostałe rangi są nadawane automatycznie i są uzależnione od ilości napisanych na forum postów. - Co mogę dodać do swojego profilu?
Kliknij na "Twoje konto", następnie "Profil" - jest to pełna lista danych, jakie możesz zamieścić na forum. Pamiętaj, że podawanie niektórych danych nie jest wymagane i jest uzależnione wyłącznie od woli Użytkownika. - Gdzie mogę zmienić ustawienia forum?
W panelu "Twoje konto" znajdują się zakładki "Ustawienia forum" oraz kolejne. Pozwalają one na ustawienia dotyczące prywatności na forum, przeglądania i ustawień prywatnych wiadomości oraz zarządzania grupami "Przyjaciele" i "Wrogowie". Zalecamy utrzymywać grupę "Wrogowie" jako grupę pustą. - Mój podpis/strona WWW lub inne składniki profilu zniknęły/zmieniły się bez mojej wiedzy. Co się stało?
Zostały one usunięte/zmienione ze względu na naruszenie regulaminu. Użytkownik powinien zostać poinformowany o usunięciu zawartości pól w profilu przez prywatną wiadomość. Jeżeli takiej nie otrzymał, powinien zgłosić się do administracji forum. - Dlaczego czas na forum nie zmienił się na zimowy/letni?
Czas wyświetlany przy postach zależy od ustawienia w profilu użytkownika: Ustawienia Forum -> Ustawienia prywatne -> Czas letni/DST. Nie jest ono automatycznie zmieniane. - Chcę usunąć swoje konto na forum, ale nie widzę takiej opcji w panelu. Co mam zatem zrobić?
Użytkownik nie ma możliwości samodzielnego usunięcia konta. Aby to zrobić, należy skontaktować się z administracją forum. Zalecamy kontakt przez PW.
- Kto jest autorem regulaminu?
Administratorzy forum. - Czy regulamin można zmienić?
Tak. Regulamin jest sporadycznie zmieniany. W Twoim interesie jest go znać w wersji pełnej, nawet jeżeli nie zostałeś poinformowany o jego zmianach. - Zauważyłem Użytkownika łamiącego regulamin. Co mogę z tym zrobić?
Fakt ten możesz zgłosić przyciskiem , który widnieje po prawej stronie wiadomości Użytkownika. Pamiętaj, aby przy zgłaszając post możliwie dokładnie opisać powód.
Jeżeli uważasz, że w powyższej liście brakuje odpowiedzi na ważne pytanie związane z forum, prześlij je na PW Moderatora lub Administratora. Twoje pytanie wraz z odpowiedzią może się wtedy pojawić przy kolejnej aktualizacji. Upewnij się jednak, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie jest zawarta w przejrzysty sposób w regulaminie forum, regulaminie wybranych działów, poradniku, instrukcji LaTeX i innych miejscach na forum zawierających informacje dotyczące funkcjonowania forum.