Cześć wszystkim.
Programuję grę i trafiłem na problem, który wydaje mi bardzo prosty, jednak nie wiem jak do niego podejść zupełnie. Postanowiłem, więc skromnie zwrócić się do Was o pomoc.
Wspomnę na wstępie, że niestety mozolnie i fragmentarycznie odrabiam błędu młodości, gdy matematyka nie była mi bliska, więc wybaczcie mi poziom sformułowania mojego pytania.
Potrzebuję stworzyć funkcję, która odpowie mi na następujący problem.
Mam zmienną x, która przybiera wartość w przedziale od 100 do 500. Mam zmienną y, którą chciałbym uzależnić od zmiennej x, w takiej relacji że gdy x wynosi 100, to y wynosi 0.3, a gdy x wynosi 500, to y wynosi 0.5.
Chciałbym znaleźć funkcję, która przy zmianie x w przedziale 100-500, da mi odpowiednią wartość w przedziale 0.3 - 0.5.
Będę wdzięczny jeśli ktoś wskazałby mi jakąkolwiek drogę do rozwiązania tego problemu.
Game developer poszukuje funkcji [część I]
Game developer poszukuje funkcji [część I]
Albo w prostszej formie:
\(\displaystyle{ y=0.0005(x+500)}\)
\(\displaystyle{ y=0.0005(x+500)}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2016, o 13:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
Game developer poszukuje funkcji [część I]
Dokładnie takiego rezultatu oczekiwałem. Dzięki wielkie Panowie.
Po testach być może okaże się, że odpowiedniejsza będzie funkcja trygonometryczna, która ustali wartość y w niejednostajny sposób, ale na tą chwilę taka postać mi wystarcza.
Dzięki raz jeszcze.
Pozdrawiam!
Po testach być może okaże się, że odpowiedniejsza będzie funkcja trygonometryczna, która ustali wartość y w niejednostajny sposób, ale na tą chwilę taka postać mi wystarcza.
Dzięki raz jeszcze.
Pozdrawiam!