Samolot startuje z punktu (0,0) i z prędkością 1 porusza się po osi x, dwukrotnie szybsza od niego rakieta, startuje z pubktu z punktu (0,8) i porusza się w taki sposób że jej wektor prędkości cały czas jest wycelowany w samolot. W jakim punkcie rakieta uderzy w samolot?
Jak uważacie jak się za to zabrać? Rzucił by ktoś pomysł.
Samolot i rakieta
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lis 2016, o 19:59
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 12 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 paź 2015, o 23:44
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 30 razy
Re: Samolot i rakieta
Poczytaj o krzywej pogoni.alfacentaur pisze: ↑5 mar 2021, o 16:07 Samolot startuje z punktu (0,0) i z prędkością 1 porusza się po osi x, dwukrotnie szybsza od niego rakieta, startuje z pubktu z punktu (0,8) i porusza się w taki sposób że jej wektor prędkości cały czas jest wycelowany w samolot. W jakim punkcie rakieta uderzy w samolot?
Jak uważacie jak się za to zabrać? Rzucił by ktoś pomysł.
-
- Użytkownik
- Posty: 6882
- Rejestracja: 7 gru 2010, o 16:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Staszów
- Podziękował: 50 razy
- Pomógł: 1112 razy
Re: Samolot i rakieta
Kod: Zaznacz cały
https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_pogoni
Krzywa pogoni – krzywa matematyczna, określająca tor punktu („ścigający”), który zmierza zawsze w kierunku drugiego punktu („ścigany”), poruszającego się po pewnej wyznaczonej krzywej.