1) Sprawdzic, ze \(\displaystyle{ f \in C ^{ \infty }(R,R)}\).
\(\displaystyle{ f(t)= \begin{cases} e ^{- \frac{1}{t ^{2} } },t \neq 0 \\ 0,t=0 \end{cases}}\);
2) Sprawdzic, ze \(\displaystyle{ f \in C ^{ \infty }(R ^{2} ,R)}\).
\(\displaystyle{ f(x,y)= \begin{cases}xye ^{- \frac{1}{x ^{2}+y ^{2} } } ,(x,y) \neq (0,0)\\ 0,(x,y)=(0,0)\end{cases}}\).
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
I problem mamy jaki? Gdzie musimy ciągłość sprawdzić tak naprawdę?
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: 10 mar 2009, o 22:56
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 7 razy
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
1) W \(\displaystyle{ t=0}\)
2) W \(\displaystyle{ (x,y)=(0,0)}\)
Ale mi bardziej chodzi o to jak sprawdzic, ze jest nieskonczenie wiele razy rozniczkowalana w tych punktach i ze te pochodne sa ciagle....
2) W \(\displaystyle{ (x,y)=(0,0)}\)
Ale mi bardziej chodzi o to jak sprawdzic, ze jest nieskonczenie wiele razy rozniczkowalana w tych punktach i ze te pochodne sa ciagle....
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, o 19:14 przez Dasio11, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Całe wyrażenia matematyczne umieszczaj w tagach[latex] [/latex] .
Powód: Całe wyrażenia matematyczne umieszczaj w tagach
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
z definicji np? Może jakieś twierdzenia znasz, które nam mówią o tym?
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: 10 mar 2009, o 22:56
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 7 razy
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
Nie wiem wlasnie z jakich twierdzen tu skorzystac, bo z definicji to bardzo duzo liczenia... I indukcja itd. A zadnych tweirdzen na wykladzie nam nie podali do tego.
Pokazac, ze funkcja jest klasy C nieskonczonosc.
No to próbujmy indukcją. Zobaczymy. Może coś fajnego wyjdzie