Mam takie dwa zadanka z logiki
1)
Czy równość: \(\displaystyle{ A \cup (B C)=(A\times B)\cup (A\times C)}\) jest prawdziwa? Odpowiedź uzasadnij.
2)Posługując się prawami rachunku zdań, doprowadź do najprostszej postaci:
\(\displaystyle{ p q s p q r p q s [(p r) q ]}\)
czy równośc jest prawdziwa
-
- Administrator
- Posty: 34239
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
czy równośc jest prawdziwa
1) Nie. Poszukaj kontrprzykładu.
2) To wyrażenie jest niepoprawnie zapisane - brakuje nawiasów (koniunkcja i alternatywa nie mogą stać koło siebie bez nawiasów).
JK
2) To wyrażenie jest niepoprawnie zapisane - brakuje nawiasów (koniunkcja i alternatywa nie mogą stać koło siebie bez nawiasów).
JK
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 15 wrz 2004, o 20:37
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował: 10 razy
czy równośc jest prawdziwa
takie mam zadanie .... ono jest z gwiazdka , to widocznie moga stac skoro nie ma nawiasow
-
- Administrator
- Posty: 34239
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
czy równośc jest prawdziwa
Nie mogą. A skąd jest to zadanie?Ewcia pisze:takie mam zadanie .... ono jest z gwiazdka , to widocznie moga stac skoro nie ma nawiasow
JK
-
- Administrator
- Posty: 34239
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
czy równośc jest prawdziwa
Widocznie wykładowca stosuje własną, odmienną od powszechnie przyjętej, konwencję notacyjną, dotyczącą priorytetów spójników logicznych. Ta powszechnie przyjęta konwencja stanowi, że spójniki koniunkcji i alternatywy mają ten sam priorytet, w związku z czym trzeba je oddzielać nawiasami. Zatem zapis \(\displaystyle{ p\lor q\land r}\) jest niepoprawny, bo nie wiadomo, czy ma oznaczać \(\displaystyle{ (p\lor q)\land r}\), czy \(\displaystyle{ p\lor (q\land r)}\).
Ponieważ nie wiem, jakiej konwencji używa Twój wykładowca, więc niestety nie mogę Ci pomóc.
JK
Ponieważ nie wiem, jakiej konwencji używa Twój wykładowca, więc niestety nie mogę Ci pomóc.
JK