Hej,
skoro mnożenie i dzielenie jest równorzędne w kolejności wykonywania działań to:
\(\displaystyle{ 2 \cdot 40 :5=80:5=16}\) albo
\(\displaystyle{ 2 \cdot 40:5=2 \cdot 8=16}\)
w takim razie przestawię szyk wyrażenia:
\(\displaystyle{ 40:5 \cdot 2=8 \cdot 2=16}\)
ale
\(\displaystyle{ 40:5 \cdot 2=40:10=4}\) - dowodzi to, że nie jest równorzędne, tylko najpierw dzielenie???
Oczywiście wiem, że jakbym zapisał to w postaci: \(\displaystyle{ \frac{40}{5} \cdot 2= \frac{80}{5}=16 }\)
Mnożenie i dzielenie - kolejność wykonywania działań
-
- Użytkownik
- Posty: 23497
- Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: piaski
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 3265 razy
Re: Mnożenie i dzielenie - kolejność wykonywania działań
,,Jest równorzędne" oznacza, że masz robić po kolei - od lewej do prawej. Czyli druga wersja jest zła. Nie zachowałeś kolejności wykonywania działań.