Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Witam
Czas wybrać kierunek studiów Napewno bedzie to Warszawa , w grę wchodzi Politechnika albo WAT. Myślalem o złozeniu papierów na politechnike na mechatronikę , MEL albo budownictwo ( z przewagą na mechatronikę ) . Ktory z tych kierunków jest bardziej przyszlościowy ? Jak z dostaniem sie i utrzymaniem ? Niech ktoś podzieli sie wrazeniami
Pozdrawiam serdecznie
Czas wybrać kierunek studiów Napewno bedzie to Warszawa , w grę wchodzi Politechnika albo WAT. Myślalem o złozeniu papierów na politechnike na mechatronikę , MEL albo budownictwo ( z przewagą na mechatronikę ) . Ktory z tych kierunków jest bardziej przyszlościowy ? Jak z dostaniem sie i utrzymaniem ? Niech ktoś podzieli sie wrazeniami
Pozdrawiam serdecznie
- angel-of-fate
- Użytkownik
- Posty: 182
- Rejestracja: 25 paź 2007, o 19:21
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: WuWuA
- Podziękował: 15 razy
- Pomógł: 8 razy
Politechnika Warszawska
stanley6,
musisz miec dobre wyniki
budownictwo zostaw takim jak ja słabeuszom
mysle ze mechatronika bo niewiem co to MEL
jak na WAT sie dostaniesz to sie utzrzymasz a jak na politechnike to jak sie ptzył.ożysz to musi sie dać:)
musisz miec dobre wyniki
budownictwo zostaw takim jak ja słabeuszom
mysle ze mechatronika bo niewiem co to MEL
jak na WAT sie dostaniesz to sie utzrzymasz a jak na politechnike to jak sie ptzył.ożysz to musi sie dać:)
Politechnika Warszawska
MEL - Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa
Czyli na WACie jest łatwiej sie utrzymać niż na Politechnice ?
Czyli na WACie jest łatwiej sie utrzymać niż na Politechnice ?
- angel-of-fate
- Użytkownik
- Posty: 182
- Rejestracja: 25 paź 2007, o 19:21
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: WuWuA
- Podziękował: 15 razy
- Pomógł: 8 razy
- steal
- Użytkownik
- Posty: 1043
- Rejestracja: 7 lut 2007, o 18:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok|Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 160 razy
Politechnika Warszawska
Ja studiuję na MEL-u. W tamtym roku próg wzrósł z 40 z poprzednich lat do 70/200pkt i przyjęto bodajże ~360 osób. Dostać się więc nie jest trudno, gorzej natomiast z utrzymaniem...
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć i jak stoisz z matmą i fizą.
A odnośnie WAT-u to pokutuje stwierdzenie (którego niestety nie jestem w stanie zweryfikować), że na WAT dostają się osoby które nie przeszły pomyślnie rekrutacji na PW.
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć i jak stoisz z matmą i fizą.
A odnośnie WAT-u to pokutuje stwierdzenie (którego niestety nie jestem w stanie zweryfikować), że na WAT dostają się osoby które nie przeszły pomyślnie rekrutacji na PW.
Politechnika Warszawska
Co chciałbym wiedziec ? Ogolnie wszystko jak tam jest , opowiedz jak to wyglada ze strony studenta Też myśle o MELu, jak tam sie studiuje ? Trudniej niż na wydziale mechatroniki ? Jak po Melu z pracą ?
Z matma i fiza zawsze sobie radziłem w liceum wiec nie powinno być źle
Z matma i fiza zawsze sobie radziłem w liceum wiec nie powinno być źle
- steal
- Użytkownik
- Posty: 1043
- Rejestracja: 7 lut 2007, o 18:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok|Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 160 razy
Politechnika Warszawska
Tak jak wspominałem próg punktowy jest dużo niższy niż na innych wydziałach, i nie jest to spowodowane słabym poziomem nauczania, przeciwnie - osób które trafiają tutaj świadomie jest o wiele mniej niż osób które w trakcie rekrutacji nie podostawały się na inne wydziały i MEL traktowały jako koło ratunkowe. Pierwszy rok jest wspólny dla wszystkich, tzn dopiero pod koniec drugiego semestru wybierasz jeden z 4 kierunków: automatykę i robotykę, energetykę,lotnictwo i kosmonautykę lub mechanikę i budowę maszyn.
Czy jest trudno? Na początku wiele zależy od tego co wyniosłeś z liceum z matmy i fizy. Ja zdałem bardzo dobrze maturę z tych dwóch przedmiotów i dlatego analiza, algebra czy fizyka inżynierska nie sprawiły mi żadnych trudności. Ale po pierwszym semestrze mnóstwo osób ma niezaliczone matematyki i zaczynają się zaległości (bez zdania ANALIZY I nie ma sensu brać ANALIZY II). Z informatyki też bywają problemy, oprócz sprawdzianów z programowania na ćwiczeniach są też na wykładach i wyglądają tak, że dają Ci w poleceniu napisać pewien program, wyciągasz więc kartkę i piszesz długopisem cały kod programu.
Nastaw się na dużą liczbę kolokwiów - w sumie naliczyłem około 50 w czasie pierwszego roku. Jest 8 egzaminów, 2 na pierwszym, 6 na drugim semestrze. Statystycznie około 150 osób dociera do III roku (na te 350 ), czyli broni inżyniera.
Na pierwszym roku są następujące przedmioty (w nawiasach z grubsza treść programowa):
Analiza I (granice, pochodne, całki pojedyncze, funkcje uwikłane oraz dwóch zmiennych)
Algebra z geometrią (liczby zespolone, macierze, przestrzenie liniowe, geometria analityczna, powierzchnie II stopnia, geometria różniczkowa)
Filozofia (w formie bardzo nudnych wykładów )
Fizyka inżynierska (przedmiot ten został uruchomiony ze względu na dysproporcje i braki w wiedzy studentów z fizyki licealnej, szybka powtórka z 3 lat LO)
Grafika inżynierska (idea polega na przedstawieniu figur, brył geometrycznych w rzutach na płaszczyzny, jest to takie przygotowanie do rysunku technicznego, rozwija i wymaga wyobraźni przestrzennej)
Informatyka Podstawy języka C
Materiały (budowa materii, później omawianie materiałów używanych przez inżynierów)
Mechanika I (statyka, uwalnianie od więzów itp)
Ochrona środowiska (ogólnikowe omówienie problemów ochrony środowiska z perspektywy inżyniera)
Analiza II (równania różniczkowe, całki wielokrotne, całki krzywoliniowe, zastosowania w fizyce, geometrii)
Ekonomia (ogólnikowo)
Elektrotechnika (obwody prądu stałego, przemiennego, trójfazowego, obwody magnetyczne, bezp. przeciwporażeniowe)
Mechanika II (kinematyka, dynamika)
Informatyka II (metody interpolacyjne, rozwiązywanie równań nieliniowych, różniczkowych, układów równań różniczkowych)
Termodynamika (I,II zasada term., entropia, przemiany, pary)
Wytrzymałość konstrukcji (naprężenia, odkształcenia konstrukcji,hipotezy wytrzymałościowe)
Zapis konstrukcji I - CAD (wykonywanie rysunków technicznych na podstawie rzeczywistych obiektów, jest ich około 17 do narysowania, każdy zajmuje sporo czasu, kilka ostatnich zajęć to nauka podstaw AutoCad-a)
Na kolejnych semestrach jest już tylko więcej przedmiotów, na przykład na lotnictwie jest po 13,14,12 =P Jak to wypada w porównaniu z innymi wydziałami? Trudno mi powiedzieć, nie jest lajtowo, a na pewno nie będzie łatwiej po pierwszym roku. Zdarzają się osoby które dochodząc do któregoś tam semestru mają tyle zaległości, że są zmuszone do powtarzania. Sam widziałem 'wiecznego studenta z MELu' który studiuje 10 rok Ale to jednostki Może dlatego wydział postrzegany jest w kategoriach prestiżowych i kojarzony przez pracodawców. Jeśli chcesz kończyć kierunek mechaniczny to pójście na MEL jest rozsądnym wyborem.
To by było na razie tyle z mojej strony, jakbyś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Czy jest trudno? Na początku wiele zależy od tego co wyniosłeś z liceum z matmy i fizy. Ja zdałem bardzo dobrze maturę z tych dwóch przedmiotów i dlatego analiza, algebra czy fizyka inżynierska nie sprawiły mi żadnych trudności. Ale po pierwszym semestrze mnóstwo osób ma niezaliczone matematyki i zaczynają się zaległości (bez zdania ANALIZY I nie ma sensu brać ANALIZY II). Z informatyki też bywają problemy, oprócz sprawdzianów z programowania na ćwiczeniach są też na wykładach i wyglądają tak, że dają Ci w poleceniu napisać pewien program, wyciągasz więc kartkę i piszesz długopisem cały kod programu.
Nastaw się na dużą liczbę kolokwiów - w sumie naliczyłem około 50 w czasie pierwszego roku. Jest 8 egzaminów, 2 na pierwszym, 6 na drugim semestrze. Statystycznie około 150 osób dociera do III roku (na te 350 ), czyli broni inżyniera.
Na pierwszym roku są następujące przedmioty (w nawiasach z grubsza treść programowa):
Analiza I (granice, pochodne, całki pojedyncze, funkcje uwikłane oraz dwóch zmiennych)
Algebra z geometrią (liczby zespolone, macierze, przestrzenie liniowe, geometria analityczna, powierzchnie II stopnia, geometria różniczkowa)
Filozofia (w formie bardzo nudnych wykładów )
Fizyka inżynierska (przedmiot ten został uruchomiony ze względu na dysproporcje i braki w wiedzy studentów z fizyki licealnej, szybka powtórka z 3 lat LO)
Grafika inżynierska (idea polega na przedstawieniu figur, brył geometrycznych w rzutach na płaszczyzny, jest to takie przygotowanie do rysunku technicznego, rozwija i wymaga wyobraźni przestrzennej)
Informatyka Podstawy języka C
Materiały (budowa materii, później omawianie materiałów używanych przez inżynierów)
Mechanika I (statyka, uwalnianie od więzów itp)
Ochrona środowiska (ogólnikowe omówienie problemów ochrony środowiska z perspektywy inżyniera)
Analiza II (równania różniczkowe, całki wielokrotne, całki krzywoliniowe, zastosowania w fizyce, geometrii)
Ekonomia (ogólnikowo)
Elektrotechnika (obwody prądu stałego, przemiennego, trójfazowego, obwody magnetyczne, bezp. przeciwporażeniowe)
Mechanika II (kinematyka, dynamika)
Informatyka II (metody interpolacyjne, rozwiązywanie równań nieliniowych, różniczkowych, układów równań różniczkowych)
Termodynamika (I,II zasada term., entropia, przemiany, pary)
Wytrzymałość konstrukcji (naprężenia, odkształcenia konstrukcji,hipotezy wytrzymałościowe)
Zapis konstrukcji I - CAD (wykonywanie rysunków technicznych na podstawie rzeczywistych obiektów, jest ich około 17 do narysowania, każdy zajmuje sporo czasu, kilka ostatnich zajęć to nauka podstaw AutoCad-a)
Na kolejnych semestrach jest już tylko więcej przedmiotów, na przykład na lotnictwie jest po 13,14,12 =P Jak to wypada w porównaniu z innymi wydziałami? Trudno mi powiedzieć, nie jest lajtowo, a na pewno nie będzie łatwiej po pierwszym roku. Zdarzają się osoby które dochodząc do któregoś tam semestru mają tyle zaległości, że są zmuszone do powtarzania. Sam widziałem 'wiecznego studenta z MELu' który studiuje 10 rok Ale to jednostki Może dlatego wydział postrzegany jest w kategoriach prestiżowych i kojarzony przez pracodawców. Jeśli chcesz kończyć kierunek mechaniczny to pójście na MEL jest rozsądnym wyborem.
To by było na razie tyle z mojej strony, jakbyś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Politechnika Warszawska
Dziekuje, za taki obszerny post, sporo wyjaśniłes, no ale jak juz jestes to trzeba CIe troche pomęczyc
Otóż, myślałem zeby isc w kierunku automatyka-robotyka, slyszalem ze to jest dosyć trudny kierunek, mozesz cos opowiedzieć o tym ? Na wielu wydziałach jest nauka pod tym kierunkiem, rózni sie to jakos w dydaktyce czy tylko innym pomieszczeniem ?
Hmmm co jeszcze ... aha, mowisz ze MEL jest dobrze kojarzony przez pracodawców ? Nie wiedzialem ze ma az taki prestiż
Na ktorym roku jesteś i na jakies specjalizacji ?
Pozdrawiam
Otóż, myślałem zeby isc w kierunku automatyka-robotyka, slyszalem ze to jest dosyć trudny kierunek, mozesz cos opowiedzieć o tym ? Na wielu wydziałach jest nauka pod tym kierunkiem, rózni sie to jakos w dydaktyce czy tylko innym pomieszczeniem ?
Hmmm co jeszcze ... aha, mowisz ze MEL jest dobrze kojarzony przez pracodawców ? Nie wiedzialem ze ma az taki prestiż
Na ktorym roku jesteś i na jakies specjalizacji ?
Pozdrawiam
- steal
- Użytkownik
- Posty: 1043
- Rejestracja: 7 lut 2007, o 18:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok|Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 160 razy
Politechnika Warszawska
Hmm to nigdzie nie wspomniałem, że kończę dopiero drugi semestr? =) Wybieram się na lotnictwo więc mocno nie zasięgałem języka odnośnie automatyki. Z tego też powodu nie jestem w stanie odpowiedzieć jak to wygląda z automatyką, ale na pewno są różnice pomiędzy kierunkiem na różnych wydziałach Idąc na MEL, a więc wydział mechaniczny dostaniesz solidną dawkę wiedzy mechanicznej, matematycznej, trochę zagadnień z termodynamiki czy lotnictwa.
Może porównaj dwa plany, jeden 'melowy' a drugi z mechatroniki:
Odnośnie trudności to jest to pojęcie względne. Dla kogoś pierwszy rok będzie trudny bo nic nie robił w liceum, a więc ma mnóstwo do nadrobienia 'ekstra' aby rozumieć co się dzieje w chwili obecnej na wykładach czy ćwiczeniach, a do tego musi nadążać za bieżącym materiałem. Wtedy taka osoba rozpowiada na lewo i prawo jak to jest trudno, czego to nie wymagają itp itd. A w rzeczywistości tak nie jest (nie w takim stopniu), bo wystarczy być na bieżąco i systematycznie wszystko załatwiać aby nie mieć żadnych obsuwów czy w najgorszym wypadku wylecieć z uczelni. Podam przykład - na zapisie konstrukcji mamy co zajęcia do wykonania dwa rysunki, termin ich oddania mija z końcem semestru, ale to kiedy je oddasz do sprawdzenia jest Twoją indywidualną kwestią. Semestr kończy się tak, że wszyscy którzy odkładali oddanie tych prac na ostatnią chwilę stoją w kolejkach do ćwiczeniowca i siedzą od rana do wieczora w kreślarni poprawiając/rysując.
Ja w klasie maturalnej też miałem sporo pytań, byłem na różnych dniach otwartych i muszę stwierdzić, że nie ma obiektywnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytania o trudność czy dobre perspektywy po danym kierunku. Nie mniej jednak praca po MELu jest, problemem co najwyżej będzie jak blisko specjalizacji będziesz pracował.
Ważne, żeby studiowanie było dla Ciebie wyzwaniem do którego podchodzisz z entuzjazmem; wtedy nie ważne jak trudny jest kierunek.
pozdrawiam
Na MEiL-u najgorsze są pierwsze 3 lata, później, na drugim roku, jest już lepiej
Może porównaj dwa plany, jeden 'melowy' a drugi z mechatroniki:
Odnośnie trudności to jest to pojęcie względne. Dla kogoś pierwszy rok będzie trudny bo nic nie robił w liceum, a więc ma mnóstwo do nadrobienia 'ekstra' aby rozumieć co się dzieje w chwili obecnej na wykładach czy ćwiczeniach, a do tego musi nadążać za bieżącym materiałem. Wtedy taka osoba rozpowiada na lewo i prawo jak to jest trudno, czego to nie wymagają itp itd. A w rzeczywistości tak nie jest (nie w takim stopniu), bo wystarczy być na bieżąco i systematycznie wszystko załatwiać aby nie mieć żadnych obsuwów czy w najgorszym wypadku wylecieć z uczelni. Podam przykład - na zapisie konstrukcji mamy co zajęcia do wykonania dwa rysunki, termin ich oddania mija z końcem semestru, ale to kiedy je oddasz do sprawdzenia jest Twoją indywidualną kwestią. Semestr kończy się tak, że wszyscy którzy odkładali oddanie tych prac na ostatnią chwilę stoją w kolejkach do ćwiczeniowca i siedzą od rana do wieczora w kreślarni poprawiając/rysując.
Ja w klasie maturalnej też miałem sporo pytań, byłem na różnych dniach otwartych i muszę stwierdzić, że nie ma obiektywnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytania o trudność czy dobre perspektywy po danym kierunku. Nie mniej jednak praca po MELu jest, problemem co najwyżej będzie jak blisko specjalizacji będziesz pracował.
No to już wiesz Kiedyś skończenie było o wiele trudniejsze niż obecnie (tydzień na wydziale zamykał się w 50 godzinach zajęć), każdy kierunek miał 6 semestrów PKM (podstaw konstrukcji maszyn) sporo mechaniki itp. Obecnie zmniejszono liczbę godzin, poucinano dla niektórych kierunków np część PKMów, ale nadal kończąc kierunek na tym wydziale jesteś cenionym absolwentem.Hmmm co jeszcze ... aha, mowisz ze MEL jest dobrze kojarzony przez pracodawców ? Nie wiedzialem ze ma az taki prestiż
Ważne, żeby studiowanie było dla Ciebie wyzwaniem do którego podchodzisz z entuzjazmem; wtedy nie ważne jak trudny jest kierunek.
pozdrawiam
Na MEiL-u najgorsze są pierwsze 3 lata, później, na drugim roku, jest już lepiej
Politechnika Warszawska
A jest możliwość studiowania na dwóch kierunkach jednocześnie - np. na matematyce i na elektronice?
- steal
- Użytkownik
- Posty: 1043
- Rejestracja: 7 lut 2007, o 18:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok|Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 160 razy
Politechnika Warszawska
Na jednej uczelni? Z tego co pamiętam to na pierwszym roku nie ma takiej możliwości. Na polibudzie jest to samobójstwo. Dopiero po pierwszym roku istnieje taka możliwość, ale dopiero po zgodzie dziekanów.
Politechnika Warszawska
Dzięki za plany, napewno przejże Mowisz ze chcesz isc bardziej w strone lotnictwa, co masz zamiar po tym robić ? Jakie sa w ogole oferty po tego typu studiach ?
- steal
- Użytkownik
- Posty: 1043
- Rejestracja: 7 lut 2007, o 18:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok|Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 160 razy
Politechnika Warszawska
Nie 'bardziej', a po prostu - na lotnictwo. Jak mówiłem ciężko jest powiedzieć jak będzie wyglądała sytuacja za 3-5 lat na rynku pracy, ale jest kilka placówek w Polsce, które interesują się absolwentami lotnictwa na MELu. W warszawie jest
Instytut Lotnictwa:
No i zawsze pozostaje zagranica, płace tam są o lata świetlne wyższe niż u nas.
A ja osobiście będę się chyba skłaniał w kierunku specjalności: Napędy Lotnicze lub Automatyka i Systemy Lotnicze. Zobaczymy, pożyjemy
Instytut Lotnictwa:
General Electric:Centrum Nowych Technologii poszukuje pracowników w następujących specjalnościach:
Aerodynamika: inżynierowie projektanci, obliczeniowcy i analitycy
MTU (Rzeszów):W 2000 roku na mocy "Umowy o wspóſpracy" oraz "Licencji na transfer technologii GE do Polski", podpisanych miĿdzy GE AE a Instytutem Lotnictwa, powstaſo Centrum Projektowe Silników Lotniczych (Engineering Design Center EDC). W ciĿgu zaledwie oſmiu miesiĿcy EDC wdrożyſo ISO 9001. EDC zatrudnia 150 osób i obecnie prowadzi rekrutacjĿ inżynierów specjalizujĿcych siĿ m.in. w aeromechanice, metalurgii, projektowaniu ukſadów napĿdowych i analizach wytrzymaſoſciowo-termicznych.
Oprócz tego możesz pracować w mniej lotniczych zawodach, wydział zapewnia kompleksową naukę programów wspomagających projektowanie - AutoCad, Catia, SolidWorks itp (z tego co słyszałem to chyba najlepszą na polibudzie), a inżynierowie ze znajomością ww. są poszukiwani w różnych firmach.Firma MTU Aero Engines jest wiodącym producentem silników lotniczych w Niemczech, a na rynku międzynarodowym należy do potentatów w swej branży. W ważnych regionach świata i na wszystkich znaczących rynkach jest reprezentowana przez firmy-córki.
MTU jest największym na świecie niezależnym przedsiębiorstwem w dziedzinie obsługi technicznej zespołów napędowych dla lotnictwa cywilnego. Firma jest partnerem strategicznym dla niemal wszystkich napędów lotniczych Niemieckich Sił Zbrojnych oraz ważnym partnerem w znaczących europejskich programach lotniczych napędów wojskowych.
MTU jest liderem w rozwoju nowoczesnych technologii silników turboodrzutowych, a zwłaszcza sprężarek wysokiego ciśnienia, turbin niskociśnieniowych, regulatorów zespołów napędowych oraz technologii ich produkcji, konserwacji i napraw.
Centrum Badawczo-Rozwojowe:
# Inżynier ds. Analiz Wytrzymałościowych (Structure Mechanical Analysis Engineer)
# Projektant Części Silników Lotniczych (Engine Parts Designer)
# Konstruktor Oprzyrządowania (Test Appliance & Fixture Designer)
# Inżynier Oprogramowania Systemów Monitoringu i Kontroli Silników Lotniczych (Software Engineer for Aeroengine Control and Monitoring Systems)
No i zawsze pozostaje zagranica, płace tam są o lata świetlne wyższe niż u nas.
A ja osobiście będę się chyba skłaniał w kierunku specjalności: Napędy Lotnicze lub Automatyka i Systemy Lotnicze. Zobaczymy, pożyjemy
Politechnika Warszawska
Aha, dzieki wielkie za te informacje Napewno sie przydadza
Jesli bedziesz mial jeszcze jakies ciekawe informacje to pisz, chetnie sie dowiem czegoś wiecej
Pozdrawiam
Jesli bedziesz mial jeszcze jakies ciekawe informacje to pisz, chetnie sie dowiem czegoś wiecej
Pozdrawiam
- noemi
- Użytkownik
- Posty: 60
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 20:39
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Białystok
- Pomógł: 4 razy
Politechnika Warszawska
steal, może wiesz coś o poziomie na matematyce na wydziale MiNI (takie rzeczy jak program nauczania widziałam już na ich stronie ale po tym trudno ocenić), może znasz kogoś stamtąd,może wiesz jaka jest tam atmosfera? Wiem, że nie twój wydział, ale jakbyś coś wiedział na ten temat to będę wdzięczna za odpowiedź