Wybór książek/sposobu nauki - matematyka na UG.

Dyskusje o matematykach, matematyce... W szkole, na uczelni, w karierze... Czego potrzeba - talentu, umiejętności, szczęścia? Zapraszamy do dyskusji :)
Qóba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 30 lis 2006, o 23:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Podziękował: 21 razy
Pomógł: 1 raz

Wybór książek/sposobu nauki - matematyka na UG.

Post autor: Qóba »

Cześć.

Jestem studentem dziennym I roku Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim.
Wybrałem tą uczelnię a nie Politechnikę Gdańską, bo nie czuje się dobry z matematyki a pojęcia o fizyce nie mam żadnego.

Maturę z matematyki pisałem na poziomie podstawowym.

Na UG trafił mi się prof. UG dr. hab. Witold Rosicki.
Profesor jest bardzo miły, ale wymaga wg. mnie dość sporo i zajęcia zaczął od liczb zespolonych o których bladego pojęcia nie mam... Dla porównania - studenci Mechaniki i Budowy Maszyn na PG zaczęli od powtórki z LO i rozszerzenia materiału a my od razu z grubej rury, dla nas grubej

Na domiar złego okazało się, że moja dotychczasowa nauczycielka/korepetytorka, która w pół roku wyciągnęła mnie z dna i nauczyła matmy na poziom matury podstawowej napisanej na c.a 60%.

Teraz muszę zacząć uczyć się sam, będę chodził też na zajęcia wyrównawcze.

Chcę zakupić jakieś książki w których wszystko jest jasno opisane.
Egzamin i kolokwia będę miał z dwóch działów: ALGEBRA i ANALIZA MATEMATYCZNA.

Profesor zaproponował takie tytuły:
1. T.Jurlewicz "Matematyka dla studentów politechnik" - Algebra 1,2 oraz Analiza 1,2
2. M. Sadowski "Matematyka w zadaniach dla studentów ekonomii"
3. B. Kuczyński (? nie mogę siebie rozczytać ) "Podręcznik dla kierunków ekonomicznych"

Co Wy możecie polecić? Gdzie wszystko jest wyjaśnione jasno i czytelnie, jak dla dzieci ?

Pozdrowienia i z góry dzięki za informacje.
Dumel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2000
Rejestracja: 19 lut 2008, o 17:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/Kraków
Podziękował: 60 razy
Pomógł: 202 razy