szukanie zaawansowane
 [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Kobieta
PostNapisane: 19 mar 2013, o 16:42 
Użytkownik

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Witam, oto "proste" zadanie:
Jeśli S_{n} ma rozkład dwumianowy z parametrami n,p to n -  S_{n} , ma rozkład dwumianowy z parametrami n, 1-p.

Zadanie wygląda na proste.. Po rozpisaniu jednak nic mi nie wyszło. Nie wiem czy popełniam gdzieś błąd, czy w ogóle zaczynam nie tak jak trzeba, a siedziałam nad tym dość długo i próbowałam zrobić to inaczej.. Od czego zacząć w tym zadaniu?
Uniwersytet Wrocławski Instytut Matematyczny - rekrutacja 2019
Góra
Mężczyzna
PostNapisane: 19 mar 2013, o 20:53 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 18636
Lokalizacja: Cieszyn
n-S_n to po prostu liczba porażek w n próbach Bernoulli'ego. Więc jakiż inny rozkład może mieć? Prawdopodobieństwo porażki w pojedynczej próbie to właśnie 1-p.
Góra
Kobieta
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:27 
Użytkownik

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
jak sobie podstawie n, 1-p jako parametry to widzę, ale jak zobaczyć że n - S _{n} to liczba porażek w n próbach? Bo tego po prostu nie widzę.. I czy trzeba to jakoś formalnie udowodnić, czy wyjaśnienie wystarczy?
Góra
Mężczyzna
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:29 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 18636
Lokalizacja: Cieszyn
Jeśli S_n=k, to w n próbach odniosłaś k sukcesów, a co za tym idzie, n-k porażek. Czy to nie jest trywialne?
Góra
Kobieta
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:30 
Użytkownik

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo trywialne, ale skąd zapis S _{n} = k ?
Dla mnie zapis n - S _{n} dla parametrów n, 1-p oznacza liczbę prób odjąć prawdopodobieństwo k porażek w n próbach, a to mi nic nie mówi..
Góra
Mężczyzna
PostNapisane: 20 mar 2013, o 09:24 
Gość Specjalny
Avatar użytkownika

Posty: 18636
Lokalizacja: Cieszyn
Oznaczyłem k\in\{0,1,\dots,n\} jako liczbę sukcesów. W tym momencie n-k to liczba porażek. W nowym doświadczeniu n-S_n sukcesem jest porażka w starym doświadczeniu S_n. Stąd prawdopodobieństwo "sukcesu" to 1-p. Jaśniej naprawdę nie potrafię sprawy wyjaśnić. Musisz dać też coś od siebie, jakąś gotowość na wiedzę, a nie na otrzymywanie wszystkiego na talerzu.
Góra
Kobieta
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:25 
Użytkownik

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Dostać wszystko na talerzu?
Liczyłam tylko na pomoc (w odczytaniu) albo wyprowadzenie mnie z błędu, który widzę dopiero po zajęciach. Mówiłam, że ta manipulacja we wzorach liczba sukcesów i porażek jest oczywista.
Jakby ktoś kiedykolwiek miał podobny problem, nie widziałby tego wzoru, to..
Mój błąd polegał na tym że tutaj S _{n} NIE JEST PRAWDOPODOBIEŃSTWEM, jak wcześniej napisałam, że myślę.
Pani prowadząca na ćwiczeniach to prawdopodobieństwo zapisywała jako P(S _{n} ) i teraz wszystko jest jasne. Trywialny błąd, ale trudny do przejścia jak ktoś nie miał wiele do czynienia z rachunkiem prawdopodobieństwa wcześniej..
Góra
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


 Zobacz podobne tematy
 Tytuł tematu   Autor   Odpowiedzi 
 Rozkład dwumianowy - zadanie 2  Macius700  4
 Rozkład dwumianowy - zadanie 24  cwaniaczek5  1
 rozkład dwumianowy - zadanie 17  maciek_szlawski  4
 Rozkład dwumianowy - zadanie 19  Tom27  0
 Rozkład dwumianowy - zadanie 12  mic19922  3
 
Atom [Regulamin Forum] [Instrukcja LaTeX-a] [Poradnik] [F.A.Q.] [Reklama] [Kontakt]
Copyright (C) Karpatka.pl